W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główna Księgowa: mgr Agnieszka Pośpiech
telefon: (32) 376-09-94
e-mail: finanse@psp.zabrze.pl

Starsza Księgowa: Jolanta Znamirowska
telefon: (32) 376-09-81
e-mail: finanse@psp.zabrze.pl

Zadania

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

1) sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;

2) prowadzenie rachunkowości komendy;

3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;

b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;

c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;

d) zapewnieniu terminowego ściągania należności;

e) dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;

f) wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

4) realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;

5) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);

6) prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;

7) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;

8) opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;

9) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;

10) przygotowanie wniosków do prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;

11) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;

12) naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;

13) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;

14) sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;

15) udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;

16) opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;

17) organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;

18) kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 10:53 mł. kpt. Maciej Janicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maciej Janicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 3.0 02.03.2021 10:15 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 12:50 mł. kpt. Maciej Janicki
Sekcja Finansów 1.0 08.12.2020 10:53 mł. kpt. Maciej Janicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}